leifsjoqvist

2011-12-18
14:40:16

får man skriva vad som helst
Innan Internet kunde man ju aldrig få veta vilken kändis
som hade kört rattfull eller misshandlat. Då stod hoppet
till Proletären som brukade avslöja att Lennart Hyland
kört full.
Det finns en nyfikenhet hos de flesta av oss att vi vill
veta. Såpoperorna tog ju över där boken, teatern och
filmen gav oss inblick i det snaskigast privata.
Som nästan alltid är ju verkligheten värre än fiktionen.
Min egen nyfikenhet på Alexander Gerndt förde mig till
Flashback.
Gerndt har ju blivit avstängd från landslaget och det inn-
an man vet om han kommer att överklaga domen från
tingsrätten. Mycket pekar på att han kommer att få en
friande dom där. Han har skjutit en fotboll mot hennes
lår och hon har fått en lårkaka(det är det enda som finns
vittne till). De andra anklagelserna lämnas utan dom och
när man slutar vid att döma Gerndt till ett skadestånd på
6700:- så begriper man att rätten inte anser detta vara
ett stort mål och att de ser att två människor i kris angrip-
er varandra.
Men Flashback som fått pris från SR och det är ju en stygg-
else att denna kränkningssajt får ta emot Guldspaden.Om
de fått Dynggrepen hade jag förstått.
På Flashback kan man läsa om Gerndt och hans ex. Det är
skrämmande. Gerndt sägs vara avlad inom släkten.  Han
sägs vara manodepreesiv. Han sägs vara sexmissbrukare
och de kvnnor han legat med läggs ut, bl a en ung tjej med
blogg som fortfarande bor hemma och under julen skall på
semester med mamma. Det är så mycket ryktesspridning
att jag blir illamående över hur illa man vill andra männi-
skor.
Gerndts ex skall vi inte prata om. Hon skrivs vara whitetrash
och levt för att bli fotbollsfru. Hon knullar runt och hon har
skaffat silikontuttar under rättegångsprocessen. Skulle jag
läsa en bråkdel av alla denna skit om mig själv hade jag brut-
it ihop.
I all denna skit finns två små barn.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: