leifsjoqvist

2011-12-27
02:07:03

vad gör man på annandagen i Göteborg

Jag cyklade in för att ta en öl på Rose&Crown men
det visade sig vara stängt. Vi tog oss lite längre upp
och laddade upp med ett par öl innan matchen på
Heden mellan GAIS och IFK Kungälv.
I andra halvlek avnjöt vi bandy på bästa sättet- i
öltältet.
Kungälv vann den blöta matchen med 6-1. Det var
4400 på läktarna och några dussin i tälten.


Vi stack till Caleo på Engelbrektsgatan och där fick
vi en sur servitör som sa att vi såg ut som om vi kom
från Jameson och det var inte positivt. Ölgubbar ha-
de ju varit en synonym. Vi beställde bubbel och små-
rätter och efterrätter men hon blev inte gladare för
det. När vi betalat blev vi verbalt utslängda och det
var sista gången jag gick dit.

På vägen hem fick gestaltterapeuten ett ryck och skulle
tacklas med cykeln. Jag parerade men fick en föraning
om hur asfalt smakar för en lätt berusad 53-åring.
Väl hemma la jag mig i soffan och somnade bums. Jag
börjar bli gammal.

Kommentarer:
#1: Henkan

Hur lyckades du lägga upp detta så snabbt utan stavfel. Kan knappt läsa utan att blunda med ena ögat. Kram Henkan

2011-12-27 @ 07:09:25

The last picture is impressed me. I will add it to my blog.

2011-12-27 @ 09:03:43
#3: Leif

När gestaltterapeuten föröskte tackla mig av cykeln vaknade jag till såpass att ena ögat klarade av att senare kunde tackla tangenterna.

Det kan ju också bero på att jag sket i sista anhalten innan hemresa. Gott Nytt på dig.

2011-12-27 @ 13:06:03
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: