leifsjoqvist

2011-02-13
14:07:24

Horror, its horror..................

Rough anties är en grym film om dagens Sydafrika. I
huvudrollen finns kvinnorna i organisationen Bobbi Bear
vilka tar hand om och hjälper utsatta barn. Ja, de gör
mer än så de tar vittnesmål, jagar och fångar förövarna
och lämnar över dem till polisen. Våldtäkt på kvinnor
och barn är inte högprioriterade fall hos polisen.

Det handlar om tuffa kärringar i Kim Longinottos doku-
mentär. En liten grabb hittas vind för våg vid en pub.Han
har inget språk och det visar sig att han upprepade gång-
blivit våldtagen av sin drogade pappa. Man undar över
hur lågt en människa kan sjunka.

En annan man har under år misshandlat och våldtagit sin
11-åriga dotter. Hon har flera djupa ärr från kniv som ald-
rig blivt sydda. Mannen intervjuas och han säger att dott-
ern har ett "criminal mind". Han berättar att hon äter upp
hans 6-packs yougurt och låter de tomma förpackningarna
stå kvar i kylen. Det fick mig att skriva ett brev:


Dear John!
Jag uppfattar att du har samma problem som jag. Ett barn
som äter upp dina goda saker som du köpt till dig själv.Själv
får jag dricka whisky som är så utspädd att den bara luktar
alkohol, tomma förpackninagr i kylskåpet vet jag allt om.
Så därför tänkte jag föreslå ett byte. Du tar min son och jag
tar din dotter.

Best reegards // Leif

I brevet utelämnade jag lite info. Om min sons storlek och lilla
brist på att ta kritik. Mötet dem emellan fyllde mig med en kän-
sla av att John skulle ändra sin uppfattning om att ge sig på si-
na barn.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: