leifsjoqvist

2011-01-10
12:31:45

De udda
När man tillbringar närmare tre timmar i en stor
bussterminal ser man sådant man kanske annars
inte skulle lägga märke till. Igår satt jag inne i Jön-
köpings stora komplex för buss och tåg och då kun-
de jag se två gäng ungdomar dra förbi med jämna
mellanrum. Det ena var ett blattegäng och det and-
ra ett white trash. Det senare bar alla de yttre mark-
örerna för white trash:dum uppsyn, dåligt språk,blek-
vita och fetlagda.

På bänkarna och i rundgång gående såg jag uteligg-
arna. Jag satt bredvid en sliten man i min egen ålder
som pratade i telefon och berättade att han skulle
tillbringa natten där. Det moderna landet skördar si-
na offer och oftast är det slumpen som väljer ut oss.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: