leifsjoqvist

2011-01-09
01:32:04

Rätt och ordning
Vi är på cup i Jönköping och självklart skall man få en
rättshaverist och till det tränare för ett flicklag som en
böld i röven.
Några av mina grabbar hade fräckheten att skoja med
flickor vilket är mycket ovanligt för 15-åringar. Till på
köpet hade en grabb lurat sig kvar i rummet och gömt
sig under sängen. Rättshaveristen övervägde att polis-
anmäla detta för hemfridsbrott.
Det var massor av killar och tjejer i farten men bara
mitt lag pekades ut och dessutom bara svarta. Kanske
blir jag lite misstänksam att jag har en småhålerasist
i röven.
Idag har han fortsatt och vill att laget skall be om ursäkt.
Att han själv hotade flera av mina spelare och att han
slog en med en tidning är ju en petitess i sammanhanget
som han tycket är befogat med tanke på grabbarnas
oerhörda brott kvällen innan.


Jag är så trött på människor som mäter varje aktion av
unga som en handling av ondska. De som inte har mer
empati än det räcker till det egna blodet eller egna grupp-
en.

Min vän rättshaveristen anser att laglösheten breder ut sig
om jag inte kollektivt bestraffar mitt lag. En juridik som man
väl inte hört propageras för sedan nazismen och judelagarna.
Vidare att jag skulle bevisa att de inte varit där, angående att
två som han hotade med att "passa dig" och ilsket verbalt
attackerade en en av mina spelare när denne skrattade av
ren nervositet.

Ikväll hörde han att de var vakna på rummet. Antagligen
skrattade de och hade roligt vilket verkar vara en synd
för denne man. Bara att slippa honom är ju värt några
tusen för att komma hem tidigare.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: