leifsjoqvist

2011-01-07
23:25:42

Vem får hjälp och vem tjänar på avregleringar
Det finns människor med liten en medleinkomst som
undar över hur avregleringen kunde få de konsekven-
ser det fick.
Många betalar 3-4000kr i månaden bara för att värma
sitt hus.Hur kunde det bli så?Vem tjänar på det?

Tele skall vi inte prata om. Charlataner sätter upp före-
tag och lovar runt. Det brukar dock ta slut när man be-
höver hjälp. Idag satt jag med det privata Telia och vän-
i 25 minuter på hjälp. När jag kom fram sattes jag i en
ny kö och fick vänta ytterligare 45 minuter och när jag
väl kom fram klickades jag.

Jag är ingen hacker men jag begriper lite. Hur är det med
alla de som begriper mindre än jag. Det blir en kommun-
ikationslös underklass som bara sitter och väntar på en
hjälp de inte kan få. Vem vill väl erkänna sin okunskap?

Samhället byggs alltmer på de som förstår den nya tek-
niken och kan hantera den. man måste hela tiden hylla
nya attiraljer som dyker upp och är helt avgörande för
mänskligheten.

Ändå kan folk inte hantera skilsmässor, ändå kan folk inte
slutta mobba sina medmänniskor, ändå kan gamla ligga
och ruttna i sina lägenheter saknad av ingen. Behövd av
ingen.
Psykisk ohälsa börjar bli epidemisk och vi verkar inte för-
stå varför.
Människor utan sammanhang, människor som inte känner
sig behövda, människor som inte förstår sin samtid.........
där räcker inte en Ipod.

Vi behöver umgås med andra människor. På riktigt. Inte
låtsassamkväm. Vi behöver kunna ge och ta sopor utan
att bli lämnade på hälleberget.

Vi behöver tänka till.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: