leifsjoqvist

2011-07-17
21:01:59

Det lärde jag mig idag

Jag läser Marcus Parfits roman "Gå på djupet" vilket handlar
Erik Axelsson en fiktiv spelare som går från Sirius över Gefle
till Newcastle. Det känns som om Prifits vet vad han skriver
om särskilt då om hur de engelska klubbarna fungerar.
Under en period i den unge Eriks liv träffar han prostituer-
ade och då väcks frågan i mitt inre om varför alla dessa kän-
disar som så lätt kan fixa ett ligg anlitar prostituerade.
Mina vänner kan vägleda mig under kvällen över några öl
vid dammen i Slottskogen och då genom att citera vår allas
Martin Sheen: jag betalar inte för att de skall komma till mitt
rum utan för att de skall gå därifrån.
Alltså, de som vill knulla kändisar vill något mer. De vill ha er-
känsla och de vill ha relation. De vill dela kändisens liv.
Det är alltså problemet som alla älskare av tillfälliga förbind-
elser delar, den andre är sällan på samma våglängd. Man mås-
te alltså ljuga för vill man vara sanningsenlig så blir det nog
mer Sheens axiom som gäller.

Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: