leifsjoqvist

2011-07-06
23:33:27

Ett möte som aldrig blir av
Jag simmade runt i Delsjön efter en varm dag
i Halmstad. Denna dag såg jag inga nakna kvin-
nor men väl en and med sina fyra ungar och en
Kanadsgåsunge med fyar bodygurads. De gillade
inte när jag kom nära.
Väl hemma satt satt jag och tittade på Undercover
vilket handlar om en chef som arbetar som en van-
lig man under två veckor för att få reda på hur det
verkligen är för hans anställda.
I slutet av programmet kallar han in dem han jobbat
med och ger dem goda omdömen och lite presenter.
En man vars son har cancer blir så rörd av gåvan till
sin son att han börjar gråta. Så gör också jag.
Jag undrar hur den 20-årige revolutionären hade tänkt
om han sett sig själv tittat på en amerikansk underhåll-
ningsprogram som förskönar den amerikanska företags-
drömmen intill vansinnets gräns och dessutom blivit så
rörd av det han såg att han började gråta?
Troligen hade han tagit sitt liv.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: