leifsjoqvist

2011-06-03
11:24:53

Allvetaren
Igår var jag på Jazå på Andra Långgatan och
denna kväll var det quiz. Jag kände att detta
skulle kunna vinnas.
Litteraturfrågan var given och jag hävdade
med bestämdhet att min åsikt skulle gälla
(vi var fem i sällskapet). Frågan var i vilken
ordning Strindberg, Heidenstam,Lagerlöf och
E A Karlfeldt var födda. Jag hävdade med be-
stämdhet att Strindberg var född 1870 och där-
med avr den sist födda av de fyra och att Karl-
feldt var den först födde. Nu visade det sig att
huvudet inte riktigt var påkopplat denna kväll
för Strinberg föddes 1840 och var allstå den
först födde av de fyra och den sist födde var
Karlfeldt. Jag lyckades med konststycket att
placera samtlig fyra fel.
Lite senare kom en utslagsfråga om Ricky Bruch
svenska rekord. Jag hävdade att det var 68.40
medan några andra ville ha över 70 meter. Rätt
svar var 71.26 och åter fick jag ta på mig törn-
kronan och ställa mig i skamvrån.Det var en tung
kväll för en ömtåad självutnämnd allvetare men
som tur är finns det sprit.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: