leifsjoqvist

2011-06-07
17:28:53

Befria oss från kyrkor och nationaldagar
Igår ylade en del om att de inte fick fira
nationaldagen. Vem hindrade dem?
Det är inte vad de säger utan vad de
säger är att alla skall fira denna national-
dag.
Jag firar inte nationaldagen. Det är en tradi-
tion som är till för kungar och överhet. Det är
inte min historia eller mitt lands traditioner.
Folket har av hävd varit i konflikt mot detta
och det är en slapphet idag som närmar sig
likgiltighet över vår konfliktfyllda historia. Det
är inte så länge sedan bara rika män fick rösta
i val. Det är inte så länge sedan överheten vil-
le förbjuda varje folklig organisering.

Samma fånar som håller på och ylar om national-
dagen ylar om att svenska barn skall tvingas in i
kyrkan när de slutar skolan. Varför då?
Jag är ateist och vill varken att jag eller någon
annan skall tvingas in dårskapens hus. Jag vill
inte in i vare sig kyrkor, moskeer eller syna-
goger och jag vill verkligen att ingen skall tving-
as till det. De som vill gå till dårskapens hus kan
gå dit 365 dagar om året utan att någon säger
något, men ingen skall tvingas dit.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: