leifsjoqvist

2011-03-16
00:12:12

Den misstänkta bokhandlerskan
Idag var jag inne i bokhandeln och tittade
efter lite nya pocketböcker. Jag hitade ing-
et utan en almanacka för att få ihop träning-
ar och matcher för fyra och lag och ett över-
gripande ansvar för de resterande 13 u-lagen.

I vilket fall ahde jag varit ute och cyklat i vad
som skulle kunna tolkas som en begynnande
vår. I hörlurarna hade jag Brave new world
vilket kanske inte är Iron Maidens bästa platta
men en utmärkt platta att cykla till.

Jag lyssnar alltid på högsta volym och har aldrig
tänkt på hur mycket det låter utanför mitt huvud.
Idag förstod jag att det antagligen låter mycket.
En kvinna knackade mig på axeln och bad mig
att sänka ljudet.  Jag förstod först inte men hen-
nes blick sa mig att jag tillhörde pöbeln. Det var
inte mycket att göra. Vem vill komma på kant med
en bokhandlerska?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: