leifsjoqvist

2011-03-18
12:39:18

Det lilla kriget
Idag var jag och handlade på Netto. När jag
plockat till mig varorna gick jag och ställde
mig i kö. Kön var lång och inte enhetlig. Det
kom folk från två håll. Det gruffades om vem
som skulle vara först. långt fram stod det två
kvinnor med var sin vagn och det var uppen-
bart att de väntade på att de avvaktade att en
kassa till skulle öppnas. En man kom in från
höger och ställde sig framför mig. Jag lät det
ske. Jag hade ju inte bråttom.

Så öppnades en kassa till och de två kvinnorna
delade på sig och tog snabbt tätplatser i de två
köerna. Det gruffades igen. När den ena kvinnan
kom fram hittade hon ett fel på sin potatispåse.
on diskuterade detta med expediten. Nu gruffa-
des det ännu mer i kön. Kvinnan gickför att by-
ta påse. Suckar och lite röster. När kvinnan kom
tillbaka började hon att diskutera priset på mun-
kar. När hon fick reda på det skulle hon fick reda
på det skulle hon hämta fler munkar. Nu brast det
för mannen som trängt sig framför mig. Det blev
munhuggning mellan mannen och kvinnan. Kvinn-
an valde då att inte hämta munkar men var kraft-
igt upprörd över köns reaktion. Mannen framför
mig var i upplösningstillstånd.

Jag fick mina varor och gick ut och tänkte på att
empatin människor emellan inte alltid fungerar.
Glad var jag att jag inte lagt mig denna totalt
meningslösa konflikt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: