leifsjoqvist

2011-05-23
13:45:54

Den sjuka debatten
Sverigedemokraterna håller på att lyckas med sitt
uppså att göra Sverige lika rasistiskt som Danmark.
Där han man genom Dansk Folkeparti lyckats att gö-
ra varje problemlösning till en fråga om vilken etnicitet
man tillhör.
Om man som jag anser att männsikor skall behandlas
lika och att varje människa skall behandlas utifrån sina
handlingar blir man kallad blatteälskare.

Det är ju sjukt. Jag älskar verkligen inte alla med annan
etnisk härkomst än min egen. Jag ser många med annan
etnictet som begår dåliga handlingar och anser att de skall
bekämpas, men, och det är ett stort men, jag kan inte gå
med i ett drev som drabbar alla människor med annan et-
nisk härkomst än min egen.

SD säger sig göra en distinktion mellan dem som sköter sig
och de som inte gör det. Då kan man bara göra en enkel koll
på de som delar SD:s åsikter och se hur många av annan et-
niskt härkomst de umgås med och manb kan sedan fråga den
förkrossande majoritet av människor med anna etnisk härkomst
om de känner att det görs skillnad eller om de aldrig får utstå
spott och spe enbart för sitt utseendes skull.

Debatten är på samma låga nivå som någon gång under 30-talet
då det var judar och romer som bespottades och stigmatiserades.
I vår tid med de historiska lärdomar vi kan dra är det en skam
att vi gör skillnad på folk enbart för deras ursprungs skull.

Till de som tycker att man skall ta debatt med rasisterna i SD så
finns facit i Danmark, Frankrike eller Tyskland på 30-talet. Spåren
förskräcker. Det handlar inte om debatt. Det handlar om propagan-
da och demagogi.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: