leifsjoqvist

2011-05-17
10:45:41

Living in Elevator nobody reverse
Tre skjutna på en vecka och detta alldeles utanför
min dörr och ändå känner jag ingen oro. Jag cykl-
ade förbi stället där det sköts igår och bara en halv-
timma efter skotten var barn ute och folk höll på i
sin vardag.
Inne i stormens öga är det mesta lugnt. Det är värre
att vara utanför när polisen spärrar av gatorna till
stadsdelen eller när stormtrupperna marscherar in.

Jag har ingen aning vad detta skjutande emanerar ur
men jag känner inte av det. Vardagen rullar på och
inget stoppar den. Det här handlar om gossar som är
på kant med varandra såsom gossar alltid varit på
kant med varandra. Skillnaden idag är att många har
vapen och inte tvekar att använda dessa.

Igår hade vi två tjejer från socialantropologen på besök.
De snackade med mina spelare och dessa var helt över-
ens om att Backa var stadsdelen de ville bli gamla i. Det
finns en dubbelhet i detta. De flesta som bor här trivs men
det finns självklart en smärtgräns. Det sägs att skotten är
gängrelaterade men gäng har inget större fotfäste i Backa.
Det handlar troligen mer om personliga uppgörelser vilket
dock inte gör skjutandet mindre allvarligt.

Det stora hotet är ju att förr eller senare kan ett barn eller
annan totalt utanstående person träffas av skotten som ver-
kar vara allt annat än välriktade.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: