leifsjoqvist

2011-05-01
10:47:44

Valborgsfirande
Igår var jag ute under dagen och vi spelade match
i den goda vårsolen. jag kom hem om eftermiddagen
och skulle göra mig iordning för att träffa några andra
på en uteservering. Jag tänkte ta mig en powernap för
att komma i form.
Jag vaknade nio och inså att det inte skulle bli något
valborgsfirande. Det blev TV. Till minstora glädje såg
jag Norge slå Sverige i anti-sporten ishockey. Få saker
skänker mig sådan glädje som när Sverige förlorar i
ishockey.
Jag kollade Text-TV och såg att masor av svenskar vill
att kungen abdikerar. Jag såg på Nyheterna hur flera
personer, vilka verkade hämtade från banjogänget i
Deliverance, stod med religiösa ögon och skådade den
nyblivne pensionären. Abdikationen var dock inte av
den art att folk har vaknat och vill ha republik utan att
fler vill ha en kvinna som regent. Det är märkligt att
man i modern tid förespråkar ett system som är en
kvarleva från en tid då demokrati och frihet var något
man torterades och avrättades för om man var före-
språkare.

Monarkistisk kriminalvård
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: