leifsjoqvist

2011-11-14
19:48:39

Om detta pratar jag inte längre
Jag kom på mig själv med att ha blivit gammal.
Inte nog med att jag sällan eller aldrig pratar om
kvinnor jag pratar heller inte längre om relations-
problem.
Det är en sak som är befriande med att bli gammal,
att man slipper skitprat. Jag har alltid undrat varför
folk lever ihop. Den förkrossande majoriteten av alla
par verkar ju inte ha annat än trötthet över till sin part-
ner och skulle någon klämma ur sig att man är lycklig
tror man att personen antingen är en moralistisk religi-
ös fanatiker eller helt enkelt går på något kemiskt.
Under alla dessa bastubad och ölkvällar när man rikt-
igt gottar sig i tillkortakommanden har nästan aldrig
träffat någon som varit översvallande positiv om sin
partner. Man kan ju misstänka att de som lever gott
tillsammans väljer tystnaden i dessa sammanhang.
Sålunda tager jag mig numer en god bok och läser
och skapar en egen eskapistisk värld där jag alltsom-
oftast mår väldigt bra.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: