leifsjoqvist

2011-09-22
14:56:51

Identitet
Jag står på min inglasade balkong och pratar
med en kamrat i Stockholm. Vi pratar om Tim
Jackson och Lasse Berg. Han berättar om en
kollega som vill visa att överheten numer är
i krig mot förorten. Nu när vi bara accepterar
individuella lösningar är det självklart männi-
skorna som bor i förorten som bär hela skulden
för dess förfall.
Jag står på min balkong med en cigg i handen.
Iklädd morgonrock. Orakad.
Min kamrat säger att det bara är en folköl som
fattas.
Sinnebilden för white trash.

Lite senare när jag kollar Kill the irishmen och
huvudpersonen Danny Greene har träffat en
ung vacker kvinna och följt med henne hem.
Han säger att han skall gå och hon säger vän-
ta. Hon kommer tillbaka naken. Jag säger till
min son:
-Varför händer aldrig sånt för mig?
Han svarar:
-Du är inte kriminell.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: