leifsjoqvist

2011-09-30
11:48:05

Sex
Under en stor del av mitt liv har jag stött på
människor som sagt att de hellre väljer att
göra andra saker än att ha sex. Jag har all-
tid tolkat det som om att det är ett försvar
att de inte kan ha sex eller att de inte får
till det.
Jag har ändrat åsikt.

Idag är jag sexuellt inaktiv och mår bättre
än jag kanske någonsin gjort. Jag har aldrig
dippar över att jag inte har eller får sex. Mi-
na tankar gäller annat. Jag kan med stor gläd-
je läsa, skriva och se på film utan att det känns
som om jag borde göra något helt annat. Jag
slipper att älta varför det inte blir något och
jag slipper allt tjafs runt sexet som ändå är
99% av vad det handlar om.
Jag slipper meningslösa relationer vilka hand-
lar om att försöka få den andre att bekräfta
sin egen identitet vilket oftast slutar i att bägge
hamnar i var sitt elfenbenstorn.
Jag slipper diskussioner om huvudvärken eller
tröttheten är spelad.
Jag slipper frågor om man verkligen var på det
där mötet eller om man var ute och vittjade kön-
et.
Jag slipper eviga skuldskådespel där den andre
förväntas att vika ner sig och ta skuldbördan.
Jag slipper drömlika förväntningar och förhopp-
ningar om utopiska möten utan kan koncentrera
mig på livet i sig självt.


Vi satt med gubbgänget på Bishop igår och prata-
de om en ny köttmarknad. Sådana har jag hört
talas om och några har jag varit på. De för mig
mest kända är Jazzhuset och Palace.
Frågan är dock om inte de som kallar det för kött-
marknad är de som gått dit i förväntan om att få
sig ett skjut men som fått gått hem utan förväntad
påstömning.
Jag skulle rapportera till en vän vad vi pratade om
igår och skulle då säga att vi skulle på stadens nya
köttmarknad till helgen och sa att att stället hette
Intercourse men i själva verket heter det ju Incontro.

 Om köttmarknader hade fungerat tror jag inte det
blivit så mycket snack om deras vara. Då hade ju
folk i gemen varit nöjda. Utan det handlar om att
en massa ensamma människor som gått i förhopp-
ning om att få ett kanpplöst knull och fått vända hem-
åt med knappen stängd.
Inte för mycket knulla alltså-utan för lite.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: