leifsjoqvist

2012-08-29
13:58:25

möte i natten
Inatt när jag gjorde en paus i tittandet på en totalt usel
amerikansk serie Falling skies så såg jag tre unga män,
en var pojke, med ryggsäckar som kom gående under
mig. Det var ganska uppenbart att det var ute i olagliga
ärenden. En höll vakt mot den större gågatan och de an-
dra gick mot några mopeder. Jag harklade mig ljudligt
och visade mobilen.
De regerade direkt och gick därifrån. Den blick jag fick
från an av de två äldre var så fylld av hat att jag kunde
känna det ner i tårna.
Bilden var närmast övertydlig. Den store svenske mann-
en blickar ner över de invandrarmännen(pojken såg myck-
et svensk ut och hans blick var i marken). Jag med makt
(om än chimär sådan) och de utan.
De tre var inte från Backa. Troligen på stöldturne. Giss-
ningvis från Tuve eller Biskop.
Jag återgick till att kolla några avsnitt till av Falling skies.
Robotar och ET-varelser som ockuperar jorden och hur
den lilla människan förenas, under stora mödor,för att
slå tillbaka detta hot.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: