leifsjoqvist

2012-08-18
12:50:06

Tankar
Då jag röker är jag inte så jätteglad när
jag läser att Kol ökar lavinartat. Jag tar
min tillflykt till den forskning som visar
att rökare inte får Parkinson.
Jag flyr också genom att vara aktiv. Jag
har bra kondis, cyklar och simmar  dag-
ligen och med Pilatusbollen och hantlar
intar jag min dagliga dos av film.
Jag försöker också att äta rätt och även
om en och annan kebabrulle åker ner så
har jag en daglig bas av grönt och kött.
Ägg är en central del i mitt födointag. Ägg
är ju det livsmedel som är mest komplett,
bara bröstmjölk kan konkurrera i att vara
komplett vad det gäller protein,vitaminer
och aminosyror.
I det perspektivet hoppar jag inte direkt jäm-
fota när jag läser att det är farligare att äta
ägg än att röka.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: