leifsjoqvist

2012-08-13
12:22:20

Välja bort relationer och sociala sammanhang
Förra veckan satt tre somaliska kvinnor ett hundratal
meter bort och bråkade verbalt. Under mig satt tre kvin-
nor och kommenterade. De hånade och skrattade åt de
tre somaliska kvinnorna. Jag tänkte säga att de skulle
lyssna till hur det låter när de själva håller på men av-
stod. Jag har lärt mig att inte agera i kvinnors subvärld-
ar. Man kan bara förlora.
För några veckor sedan lyssnade jag till hur en liten grupp
kvinnor tog heder och ära av en annan kvinna. Det som den
stora knuten var att kvinnan hade röstat på Vänsterpartiet.
Något senare kommer objektet i fråga och alla de baktalan-
de kvinnorna vänder 180 grader och blir trevliga.
Den lilla världen är stor för dem som befinner sig där.Ofta
kan man hamna i krigstillstånd och då är alla medel tillåtna.
Det är då tvättstugekrig eller anmälningar till vakmästare
och hyresvärd sätter fart. Sånt skall man hålla sig utanför.
Relationer är vår stora barlast. Nästan alla i en relation an-
vänder massor av tid till att fundera över varför relationen
inte är så bra som de vill. Man funderar och funderar och
lägger massor av tid över frågor om vem som gör vad och
varför det blir så lite sex. Värst blir det när man får för sig att
den andre har träffat en annan. Svartsjuka är ett gift som tar
död på det mesta.
Så att bo ensam och vara ensam behöver inte vara negativt,
tvärsom, när jag du snart är 54 kan jag råda över mitt liv och
behöver inte slösa tid på meningslösa konflikter och behöver
inte heller tänka på vad som sagts och gjorts av andra.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: