leifsjoqvist

2012-12-15
20:58:30

drifter
Freud skrev om att sexualdriften var vår starkaste drift.
Det tror jag inte på.
När jag hade halsböld var min enda drift att bli av med den.
Om så världens sexigaste kvinna erbjudit sin kropp hade jag
valt att kunna svälja.
När jag hade akut tandvärk var den så när på väg att driva mig
över kanten till döden. Den ihållande smärtan tog över allt. jag
hade gjort vadsomhelst, så när, för att bli av med den. Inte en
sekund tänkte jag på sex. Jag har haft sex en gång med tand-
värk och det var inte sexet som uppehöll mina tankar utan hur
jag snabbast skulle bli klar så jag fick fokusera på min värk.
När jag nu lidit med diskbråck några dagar går ju inte tankarna
till sex direkt utan om överlevnad och om det inte borde vara lätt-
are att dö för att slippa den konstanta smärtan.
Hunger, törst, smärta,baja med GP är bara fyra saker som jag
direkt kommer på som kommer före sexualdriften.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: