leifsjoqvist

2012-02-10
17:08:00

varför
Jag var och handlade och gick bredvid ett äldre par
som tydligen var där i samma syfte som jag. De var
inte överens om något. Valde han lök bytte hon och
ville han ha korv ville inte hon. Jag kunde inte låta
bli att smyga runt dem och fascinerades över att de
inte var överens om en enda sak. Inte ovanligt med
par som dessa. Den enda gång de kommer överens
det är om någon utanför skulle påpeka att de inte är
överens om något, då skulle de sluta sig samman och
känna sig kränkta.
Då jag levt ensam länge kan jag inte se att jag skulle
vilja del mitt liv med någon annan. Jag förstår inte var-
för jag skulle det. Många pratar om närhet men har
förväxlat det med behov av bekräftelse. De flesta par
jag ser ger dock vare sig det ena eller andra till varan-
dra.
Sex är ju en drivkraft men samma sak där de flesta man
lyssnar har har sällan eller aldrig sex så det verkar ju inte
heller vara den springande punkten.
Det är väl rädslan för ensamheten som driver på. Då jag
trivs alldeles utmärkt i eget sällskap finns liksom ingen
mening med att förstöra detta för att plocka från ett träd
utan frukter.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: