leifsjoqvist

2012-07-01
13:02:34

regn,regn och två katastoffilmer
Det regnar och jag kollar film. Haywire av Steven Soderbergh verkar
ju vara en bra regnfilm. Soderbergh har gjort massor av bra film. Han
slog igenom med Sex,lögner och videoband och har sedan gjort bra
filmer som: Erin Brokovich,Solaris, The Limey, Che (2 filmer),Out of
sight, Traffic,Oceanfilmerna,Kafka eller The good german.
Men Haywire är en katastrof. Tröttsamma actionscener klarar inte att
hålla uppe ett manus som är tunnare än is i juni. Det är märkligt att man
gör så dålig film med så goda förutsättningar.
Kolla in lista av skådisar....
 
Ännu värre är Nobels testamente. Dansken Peter Flinth, som gjorde Arn-
filmerna gör här film på Marklunds roman. Det är så dåligt. Jag somnade
och vaknade upp igen och tänkte att jag missat viktiga saker i filmen och
därför tyckte den var kass. Så jag tog om och insåg då att filmen var än-
nu sämre sedd i sin helhet.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: