leifsjoqvist

2012-06-23
01:35:30

En röst har dött
När min förstfödde son var ett knyte som krävde
min totala uppmärksamhet och invigde mig i hur
det är att gå från ett liv till ett annat och bli sekun-
där hade jag en liten oas.
Det var ett program som hette "Efter 8" och där
Hans Villius hade kortare krönikor måndag till fre-
dag. Han gjorde små nedslag i historien som gjor-
de min lilla, lilla värld lite större. Det var en mental
tankning som gjorde mig till en bättre far.
Min förstfödde var som ett atomur. Han vaknade
alltid innan sex och sedan tog han en lur vid åtta
på ca en halvtimma.
På lördagar fick han ligga i vilstolen eller på golvet
för då var det Historia att minnas där Villius kamp-
erade ihop med Olle Häger.Jag vill minnas att det
började elva och höll på en timma. Jag brukade spela
in programmen på Scotch C-60 band. Jag har några
kvar och de är på Scotch Chrome som lanserades
som superbra band men det var rena skiten.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: