leifsjoqvist

2012-06-16
23:23:44

vad sport och hårdrock gör med mig
Jag tittade på handboll idag. Kvalificeringsmatch till VM i Spanien
2013. Direkt kvalmatch mot Montenegro. Det visade sig bli en av
de där matcherna där motivation slår klass. Dalibor Doder är mitt
stora hatobjekt i denna typ av match. När det är en minut kvar så
får han tvålkopp och gör pojkpassning och Sverige är borta. Det
är i dessa stunder jag måste vara själv. Det hat jag känner måste
ut och då vrålas det i mitt hem och ramsor som kommer lämpar
sig inte i tryck eller att uttryckas i sällskap med andra människor.
Jag kan inte riktigt förstå mitt avgrundshat i denna typ av matcher.

När jag lyssnar på hårdrock föds samma typ av känslor. Det kan
få svåra konsekvenser för mig själv och andra. Därför väljer jag att
lyssna på långturer utan möten med människor. När jag cyklar i
miljöer med mycket folk blir det istället att lyssna på progressiv
rock eller Ray Davies.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: