leifsjoqvist

2012-05-30
17:34:04

Cliffhanger
Jag kollade den amerikanska-kanadensiska serien Stargate universe
och då framför allt för att Robert Carlyle spelar huvudroll. Han brukar
vara med i bra filmer.
Det handlar om ett skepp Destiny som hoppar omkring i universum med
ljusets hastighet och man kan stå på en brygga och kolla allt igenom ett
glasfönster och man lagar hål i skrovet med gassvets och man kan hoppa
till olika planeter genom en portal. Det är faktiskt inte särskilt bra.


Men serien måste ha något slags världsrekord i cliffhangers. I sista avsnitt-
et av första årgången och inför den andra laddar man med allt som finns.
Jag erkänner att jag sov mig igenom stora deleln av serien och därför kan
ha missat några trådar, men sista avsnittet är magnifikt. De sista tio minu-
terna skickar man iväg massor av cliffhangers till nästa årgång. Jag vet inte
hur många men det kändes som en 25-minuters låt från hårdrockens barn-
dom där man aldrig kunde sluta i tid.
SGU har 7,6 på IMDB(det är säkert nördar som röstat för så bra är den inte).
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: