leifsjoqvist

2012-11-02
12:18:44

De galna bilisterna
Igår var jag ute och letade efter en bärbar CD-spelare.
Det tillhör inte direkt hi-tech och när man fråga i butik-
erna så får man en blick som vore man homo erectus.
Jag skyddar mig med att det är till min mor som lyss-
nar på ljudböcker. Till slut fann jag en på SIBA. Då lär-
de jag mig att skillnaden på en som kostar 290:- och
en som kostar 790:- är att den senare har längre batt-
eritid.
På vägen dit och vägen hem höll jag på att bli påkörd
tre gånger. Alla tre förare var galna kärringar som stir-
rade fokuserat framåt och en av dem pratade i mobil
samtidigt. Ett vilt skrik fick en av zoombiekäringarna
att ta ratten men tyvärr fick hon kontroll på sin BMW
igen.
Det var bättre förr
 
När vi idag pratar om att tillgången till handeldvapen
är för stor får vi inte glömma att vi tillåter att tusentals
idioter sitter varje dag i  1000kilo skrot med vilka de
utgör ett livsfarligt hot mot alla cyklister och fotgäng-
are. Utbildningen för bilister är alldeles för dålig och
om man inte har split vision borde man inte få köra bil.
Överhuvudtaget borde vi lägga om produktionen från
bilar till kollektiva fordon. Vi borde också i respekt för
liv främja cykling och gång.
I väntan på detta borde det bli ett omedelbart förbud
att kommunicera med mobil eller Ipod om man kör bil.
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: