leifsjoqvist

2012-11-27
17:58:14

eskapismen segrar
Jag satt med nya numret av Fronesis i ena handen
och Spiderman DVD i den andra.
I den ena handen ett temanummer om klass som lov-
ade gått vid genomläsningen av innehållsregistret.
Bourdieus klassbegrepp mot det klassiska och en del
söningar efter nya instrument i klassbeskrivningen. Allt-
så något jag absolut borde läsa och som jag också är
intresserad av.
I den andra handen en nyinspelning av den inte för länge
sedan nya versionen av Spidermen. Varför kan man fråga
sig? Om det finns hundratals miljoner att lägga på film var-
för i hela friden då köra i ett redan genomplogat spår?
I vilket fall vann Spidermen. Jag led i vilket fall efteråt som
när jag får återfall i rökningen och står iskall på balkongen
och drar halsbloss som ger känslan av hångel med zoombie.
Jag är blott en människa klämd mellan kapital och tradition.
Vi skall alla dö med en amerikansk film på näthinnan.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: