leifsjoqvist

2012-10-05
00:36:00

sanningen är ibland tung
Jag har känt att min kropp betett sig annorlunda under
de senaste månaderna men låtsas som att det går nog
över. Så var jag hemma hos min mor igår och hon har
åldersdiabetes och därmed utrustad med blodkontroll-
manick.Så jag tog ett prov och det visade ett blodsocker
som låg på 25,3. Det skall ligga på 6.
Sålunda kollade jag symptom och hittade vad jag direkt
kunde överföra på mig själv:
-Törst
-Ökad urinering
-Klåda i underlivet(aha, inte svamp som jag trodde)
-Viktminskning
-Kramper i vaderna(jag har haft mer i låren)
-Känslobortfall i fötter
Illa med andra ord. Nu är jag uppfödd med en morfar som
hatade läkarkåren och ansåg att läkarna var utsända av
Satan för att plåga och tortera folk i gemen. Det där sitter
i. Jag gillar inte att uppsöka vårdinstutitioner.Så nu har jag
bestämt mig för att kurera mig själv. Inget mera sött.Ordent-
liga matvanor så skall det nog bli bra. Jag tränar redan reg-
elbundet så den biten har jag redan.
Min morfar fick blindtarmsinflammtion men vägrade att upp-
söka vård. Blindtarmen brast och han 42 graders feber. hans
döttrar ringde då ambulans och det var precis att man kunde
rädda hans liv. Var han tacksam? I helvete. Han pratade inte
med sina döttrar på över ett år.
 
 
Kommentar:
#1: husläkaren K. Enn Yngve

Köper din antipati mot läkarkåren, men tycker nog att du ska träffa en ändå. Diabetes kan slita hårt på kroppen och du kan få hjälp av dietist, mildare läkemedel i form av tabletter och liknande. Hemsnickrade teorier i form av grönsakssoppa och neurotiskt cyklande hjälper föga, det finns vetenskapliga fakta här som du inte har en aning om!
Böj din gråa nacke inför tidens gång och acceptera din lott i livet, broder!

Svar: jag har med tunga steg letet mig mot vårdcentralen idag
Leif Sjöqvist

2012-10-05 @ 01:41:11
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: