leifsjoqvist

2012-10-11
23:11:34

vad är det de dumma inte får
Jag läste på facebook idag en man som ondgjorde
sig över att man, enligt honom, inte längre skall sä-
ga jullov utan vinterlov.
Hur kan man ens fundera över det? Vad skulle vara
ett problem? Jag inbillar mig att de flesta unga som
faktiskt berörs fullständigt skiter i vad det kallas.Det
viktiga är att de får lov.
90% av människorna i Sverige är fullt etniksa svenskar.
Hur kan det komma sig att en tiondel(uppskattningsvis)
av dessa lever i en föreställning att landet styrs av icke-
etniska svenskar?
Hur kan det komma sig att dessa människor känner sig
kränkta när de inte oemotsagda får säga neger, neger-
boll, blattejävel, svarting eller vad det nu kan tänkas va-
ra som dessa människor anser vara en mänskligt rättig-
het att säga?
De anser att de inte får fira jul eller midsommar eller ens
sjunga nationalsången. Vem fan har förbjudit dem det?
Jag delar inte deras syn på tillvaron. har de då rätt att på-
tvinga mig att supa på midsommar, delta i släktgräl på jul
afton eller bröla nationalsången vilken drömmer om att Sver-
ige inte bara skall kriga i Afghanistan utan som i fornstora
dagar delta i kungen och adelns skitkrig.
Deras Sverige är inte mitt. Deras syn på historien är inte min.
Jag delar min historia med alla de som tagit strid mot överhet-
en och tackar dessa kämpar för den demokrati och relativa väl-
stånd som vi har idag.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: