leifsjoqvist

2012-09-02
12:08:39

Vad man får säga
Jag satt och tog några öl när en kvinna började
bräka om invandrare. Jag har som motto att ald-
rig diskutera med rasister när jag tagit några öl.
Dels för att det inte tjänar något till och dels för
att jag inte är säker på att kunna hålla mig lugn.
De s k argumenten var som alltid att man inte
får säga ditten och datten. Det kan tyckas märk-
ligt att man anför detta att man inte får prata när
man pratar.
Det handlade om att 92% av barnen på en för-
skola var invandrarbarn. Jag kan tycka att det
är ganska självklart i ett invandrartätt område.
Om man höjer blicken finns det massor av för-
skolor som är utan invandrarbarn.
Det andra var att man inte får säga att man är
svensk. Det är obegripligt. Jag är svensk så långt
tillbaka som tänkas kan. Mina förfäder var torp-
are och skogsarbetare. Riktiga svenska män.
Jag är uppfostrad med att man skall göra rätt
för sig men också att göra rätt och i det inne-
fattas att man inte ger sig på svagare person-
er eller grupper.
Jag har aldrig hört eller sett någon som hindrats
att fira julafton, fira midsommar eller sjunga den
svenska nationalsången.Det är bara trams att
det skulle finnas hinder för detta.
Problemet för den dolda svenska rasismen är att
man inte förstått vad yttrandefriket innebär. Man
har rätt att framföra åsikter men det finns ingen
rätt att denna åsikt skall stå oemotsagd.
Så hoppar man på 92% invandrarbarn och gör
detta i sig till ett problem får man leva med att
man är rasist.
Det är så tröttsamt att en del av det svenska fol-
ket helt missat vad sakerna handlar om. Vem har
makten? Vem fördelar våra skattepengar?Varför
har vi fått galopperande skillnader mellan rik och
fattig?Varför är invandrare ett större problem än
den grupp snuskigt rika som lever på samhällets
pengar?
Det är en historisk tragik att grupper i den nedre
halvan av samhällspyramiden ger sig på de som
är ännu lägre hellre än de som är ovan.
 
 
 
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: