leifsjoqvist

2013-04-20
23:49:33

Crime of the century
Jag började kolla på serien Southland ikväll. Det är en
polisserie i paritet med The Shield och The Wire. Det
handlar om Los Angeles och det är brutalt.
De första sekvensena visar våldet i form av en skjuten
man och medans kameran går runt spel as Crime of the
century av Supertramp. Minnen kommer.
Skivan kom 1974 och var en sådan som tar över fullständ-
igt. Jag hade köpt en Hitachi 2x30w och jag spelade högt.
Jag levde i olycklig kärlek sedan flera månader tillbaka.Jag
älskade Isabella på avstånd men vågade aldrig närma mig
henne. En gång ringde jag men det var hennes farsa som
svarade. Jag hade precis slagit mig fri från en förföljelse som
varit i sex månader. Jag mötte den ansikte mot ansikte. Jag
sa att jag slår tillbaka och efter det lämnade de mig ifred.Jag
övervägde i min nyvunna självkänsla att komma efter dem,
men jag skulle börja gymnasiet och det fanns så mycket nytt
i livet.
Låtarna Dreamer, School, Asylum och just Crime of the cent-
ury spelade jag hundratals gånger, kanske tusen.
Av de som jagade mig blev det inte mycket till liv. De flesta
sjönk i missbruk. En dog ,jag vet inte om de andra lever.
Vad som hände med Isabella vet jag inte. Det är så med ung
kärlek. Den blossar upp, brinner intensivt och dör.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: