leifsjoqvist

2013-04-16
11:55:00

De små under jorden
I förrgår kastade en elev ur sig ramsor som var minst sagt
antisemtiska. Det var en radda från Sion Vises Protokoll
som han säkerligen fått från äldre kanaler.
Han är palestinier och jag förstår hans ilska över sakernas
tillstånd. Israels krig mot palestinier skapar inte direkt var-
ma och inkännade humanister.
Jag pratade med honom om blattar och muslimer och hur
han tycker det är i Sverige idag. Jag frågade honom om han
tycker att det är riktigt att alla muslimer skall stå till ansvar
för vad några få gör eller om man kan anklaga alla invandrare
om några invandrare gör en gruppvåldtäkt. Självklart tyckte
han inte det. Jag frågade då om man kan döma ut alla judar
för vad staten Israel gör. Här blev det inte lika lätt att få honom
att förstå. Hans hat sitter verkligen djupt.
Senare på dagen kommer en liten kille, kanske 10 år, troligen
med somiskt ursprung, och stör min träning med P06. Han är
bindgalen. Skriker om svennar hit och dit och är närmast okon-
taktbar.Jag får jaga iväg honom. Jag pratar med honom och ser
att det inte finns möjlighet till kontakt. Han springer därifrån och
fortsätter på vägen att skrika åt folk. Vem tar hand om de små
under jorden i Sverige idag?
Man kan ju välja att se det rasistisk och säga att att de små ovan
är etniska missfoster eller man kan göra som vi fram till 80-talets
slut se att till individerna och försöka att hjälpa MÄNNISKOR som
hamnat snett eller fel.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: