leifsjoqvist

2013-04-10
23:08:29

Livet
Idag var jag hemma hos en kamrat. Han var fått
en mycket svår muskelsjukdom. Det tar hårt på
hans kropp. Han får svårare och svårare att ta-
la och det är sjukdomens grymhet, kroppen för-
tvinar men hjärnan håller sig intakt. Jag beund-
rar hans styrka och inser att han har faktiskt någ-
ot att gnälla över men det har inte jag. Tänk om
alla människor kunde ta tillvara på den tid man
har istället för att hänga upp sig på en massa skit.
En annan vän som drabbats av cancer och inte
vet när hans stund är inne har slutat att titta på
skitfilmer. Tiden är för kort att slösa på skit. Jag
önskar jag kunde få in det i min skalle. Jag försök-
er att försvara min konsumtion av slapp underhåll-
ning med att Slavoj Zizek använder sin Lacanska,
Hegelska, Maxist-Leninistiska analys av världen
med att konsumera smörja och han hittar fantas-
tiska svar på kapitalismens förfall genom denna
konsumtion.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: