leifsjoqvist

2013-04-24
00:40:00

Porr och nakenhet
Jag lyssnar på en dokumentär på P3 om porrkriget i
Stockholm på 80-talet. Intressant är Petra Östergen
som ställer andra frågor kring porr och som problem-
atiserar. Jag tillhörde ju dem som sålde Kvinnofronten
på 80-talet och var med i Göteborgs aktionsgrupp mot
porr och prostitution. Jag samlade in 200 namn på A4
i  Östersund men då kan jag ju erkänna att mer än 75%
trodde det var ett stort skämt.
Idag har inget förhållande till porr. Jag kollar aldrig på det
vare sig vad det gällder bilder eller film. Det är tråkigt helt
enkelt.
A penis
 
Jag blir däremot grymt upprörd när jag läser Aftonbladet
om en man som blir dömd för att han går naken i sitt hem.
Jag går ofta naken hemma. Jag sover alltid naken. Om
någon skulle vilja glo in i mitt fönster skulle de kunna se
mig. Hur i hela friden kan något sådant gå till rättegång?
Hur kan kvinnan som filmar den nakne mannen gå fri?Den
nyfikna skvallerkärringen borde ju dömas för snuskigt titt-
ande. Ännu värre är de kärringar som åker förbi ett fönster
och ser en man onanera i duschen. Hur kan man lägga ner
energi på att polisanmäla något sådant.
I bägge fallen är det kärringar av den avskyvärda typ som är
i behov av en rejäl kvinnlig emancipation. Kampen för kvinn-
ans rättigheter inkluderar ju också en befrielse av alla dessa
skvallerkärringar och moraltanter som denna jord har alldeles
för många av.
Kommentar:

Absurt att åtalas för förargeselväckande beteende i sitt eget hem.

2013-04-24 @ 01:42:15
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: