leifsjoqvist

2013-04-04
23:28:48

varför man blir som man blir
Nu har jag lyssnat till dokumentären om och med
Jan Myrdal. Det var mycket intressant. Jag hör mig
själv när jag lyssnar. Då Myrdal var en mentor i mitt
unga liv och även för mina nära vänner så pratade vi
Myrdalskt.
Vi intellektualiserade våra problem och även kärleken.
Om vissa saker pratar man inte. Det som sker i sängen
stannar i sänger skrev Myrdal än gång i en skriftställning.
Det blev diskuterad. Vad menade han? Tolkningen blev
att om sex behöver man inte prata. På sin åldershöst har
han gått ifrån detta och pratar vitt och brett om kuk och
fitta.
Det är synnerligen underhållande att lyssna till folk som
utelämnar sig. Andrea och Jan har verkligen inte gått i
mediaträning. Det roliga är att här blir det privata det som
allt handlar om. Just detta privata som Myrdal så många
gånger skrivit om är borgerligt strunt. Ibland har dock det
privata varit viktigt enligt Myrdal. Det är inte alltid lätt att
följa honom.
Vad jag alltid haft svårt för att förstå är hur han övergav si-
na barn för att göra vad han tyckte var större och viktigare.
Vad kan vara större än att vara där för sina barn?
För en gammal Myrdalian var det i vilket fall synnerligen ro-
ande att lyssna till radio denna kväll.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: