leifsjoqvist

2013-12-10
21:50:40

TV
Jag kollade på Kunskapskanalen om en filmare som
kollade nattlivet i regnskogen. Han har mörkerkamera
och kommer på en Tapir. Han säger att tapiren har en
fantasiskt hörsel och lukt. I momentet efter går tapiren
rätt på kameramannen.
Laddar ner ett avsnitt av serien Arrow. Översättningen
är magnifik. Var och varannan bildtext gör att jag tapp-
ar koncentrationen för jag måste förlaj bildtexten. Huv-
udpersonen heter Oliver Queen. I varje sekvens där
han möter någon och presenteras som Mr Queen över-
sätts det till Herr drottning. Ett annat exemple är att men-
ingen: I´m not very good company for the moment, över-
sätts: jag är inget bra bolag för tillfället. Så fortsätter det
och det är mer roande än serien som har fått elefantiasis.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: