leifsjoqvist

2013-07-14
11:30:00

Det goda livet
Det bästa man kan göra livet är att umgås med
människor som man tycker om. Bara vara, sam-
tala och om man samtidigt kan göra roliga sak-
er är det en bonus. I fredags var jag ute vid Salt-
holmen och jag och tre kamrater paddlade kajak
ut till Stora Eskilsholmen. Jag vill inte påstå att
min teknik var den allra bästa men jag tog mig fram.
Vi låg där och pratade om allt mellan himmel och jord
och bland riktiga vänner behöver man inte förställa
sig, inte dra några valser utan bara vara utan broms
eller lägesväxlar.
På kvällen gick vi till Villa bel park och satt och njöt
solens nedgång för att sedan ta oss in till Terassen
där mina barn och deras kamrater mötte upp. Det
blev möten över generationer där vi fick lära att vi
var och såg gamla ut.
Igår seglade vi ut i en gammal träbåt,Knut, som är en
pärla. Vi var havets kungar bland all prålig plast för
miljoner.
Vi seglade förbi Styrsö och Donsö och ankrade upp
vid stora Rävholmen. Där badade vi och grillade med-
havda marinerade fiskspett och drack god alkohol.
Vi blickade ut över Vinga Fyr och Trubaduren och
fortsatte de långa diskussionerna från gårdagen.
Vi gick för fulla segel hem och sedan avslutade vi
kvällen i Mölndal med mat och samkväm.
Det blir inte så mycket bättre.
 
Två böcker att läsa denna natt blev:
och
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: