leifsjoqvist

2013-07-20
00:39:36

En alldeles vanlig dag
Jag steg upp klockan 800 och käkade frukost och cyklade
sedan till Överåsvallen för att se 8-delsfinalen mellan Lärje
och Torslanda. En liten kulturkrock. Jag pratade med några
tränare om hur säsongen varit för dem och de var nöjda.Jag
berättade att jag inte var lika nöjd. Lärje vann matchen på
straffar och är det något Lärje kan är det att visa glädje.
Jag tog cykeln vidare ner till Heden och såg hur Hlamstad
slog IFK i B12 och sedan hur Öis B 14 , vilket troligen är
stadens mest intressanta lag,tog sig till semifinal genom
seger med 2-0. Jag stannade till vid Bokia och kollade om
det kommit in något av intresse. Det hade det inte. Det blev
lite Thaimat vid St Sigfridsplan. Jag trampade på upp för
Delsjöbacken och fyllde vatten vid källan vid parkeringen
vid kolonilotterna och fortsatte till Skatåsplan för att se ett
tjejlag vinna sin match. Vid Härlanda tjärn hoppade jag i
och simmade min runda runt sjön och retade mig på att
jag inte har kraft till mer än ca 200 crawl. jag har inte tek-
niken att simma längre. Jag läste Arne Dahls andra bok i
serien om Opcop som heter "Hela havet stormar".
I hörlurarna denna dag............
 
Tillbaka till Överåsvallen och kollade Lärje igen. Nu mötte
de Kampala i kvartsfinal. det blev ingen bra match och Kam-
pala vann ganska enkelt med 3-0. Det är uppenbart att Lär-
je är laget för stadens invandrarpojkar. Det var spelare här
från alla stadens förorter. Kände mig lite rastlös och stann-
ade vid COOP på Backaplan för att shoppa. Det gick inget
vidare men jag fick med mig en burk kaustiksoda som jag
skall göra ren avloppet i köket med. Det fanns ett ekologiskt
alternativ men det kändes lite mesigt.
Mer i lurarna denna dag...........
Väl hemma gjorde jag en böngryta och kollade sista avsnittet
av säsong två av Person of interest vilket är en ganska hygg-
lig amerikansk serie.
Läste lite, kollade facebook och funderade sedan över vadjag
gjort av ännu en dag i livet. Inte mycket.
-Jag kom inte på en lösning att utvinna energi ur kall fusion.
-Jag samlade inte några pengar som kunnat rädda livet på
 ett dussin svältande barn i Afrika.
-Jag vare sig ringde eller besökte någon ensam människa som
 skulle uppskatta uppmärksamhet.
-Jag reproducerade mig inte.
Det närmaste jag kom det sista var en underbar rumpa på en av
de badande kvinnorna vid Härlanda Tjärn. Men med en sannolik-
het gränsande till visshet föredrog nog den unga kvinnan att ta saken
i egna fingrar framför att praktisera reproduktionslekar med en tjock
en halvvägs till sextio från femtio. Men läsa Arne Dahl gär också bra.
...lurarna.
 
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: