leifsjoqvist

2013-07-06
12:47:53

Förberedelse för undergång
Jag har gått ett par dagar och funderat över hur det skulle
vara att bo i Gårdsjö permanent. Sommartid är det ett para-
dis men frågan är hur jag skulle stå ut de övriga nio månad-
erna?
Tyvärr är det mesta av marken lerjord som gör det svårt att
odla annat än potatis om ens det. Det finns gott om svart- och
röda vinbär, hallon. Till skogs finns blåbär, lingon, hjortron och
svamp. I sjön finns fisk. Om jag köpte in lite gris och nöt  och
höns,några får skulle jag nog reda mig. Det finns skog att av-
verka och i huset en rejäl vedspis.
Det är tid att gardera sig. Grekland och Spanien är inga länder
på undantag. Krisen kommer hit och inget pekar på att några led-
ande stater tänker ändra de ekonomiska strategierna utan är helt
inställda på att offra de fattigaste.
Trots att det idag inte finns någon empiri som stöder tanken på att
besparingar och nedskärningar i det offentliga skulle öka tillväxt så
fortsätter stater dein inslagna vägen. Ingen vill ta steget att utmana
de översta eliterna som lever i fullständig avskildhet, girighet och i
en allt mer utbredd misantropi.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: