leifsjoqvist

2013-07-18
21:01:00

Jag börjar bli gammal
I förrgår gick jag bakom ett gäng tjejer som spelat match.
De kunde varit 13-15 år. De pratade med varandra och så
säger en av tjejerna. "Fan, jag har inga kondomer med mig.
Ah, spelar ingen roll. Man får inte AIDS i Göteborg".
Jag kände mig som en avlyssnare men tjejerna tog ingen not-
is om mig utan drog iväg lite mer sexgrejer och jag ville bara
försvinna. Ändå, gött att tjejer tar för sig.
 
Idag var jag uppe och badade och på bryggan låg två unga kvinnor
och samtalade. Den ene sa: "Herregud, det finns jobb om man bara
vill, men man kan ju inte räkna med att få ett toppjobb med en gång.
unga idag är så förbannat lata".
Jag hoppade snabbt i badet och tänkte att vad är det för vits med
kvotering till samhällets topp om det inte blir en förändring neråt.
Jag tänkte att, vem bryr sig egentligen om de kvinnor som jobbar
och sliter och samtidigt tar hand om sina barn?
Vad är det för vits med att driva kvinnofrågan eller invandrarfrågan
om man inte har ett klassperspektiv i botten?
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: