leifsjoqvist

2013-07-10
01:45:34

Sex i Grums
När jag åkte hem hamnade jag i en timslång kö i
Grums. Jag  hade ju inte bråttom så jag lyssnade
på radio. Där intervjuades en ung kvinna som het-
te Johanna Sjödin. Hon är polyamorös och har som
målsättning att ha sex varje dag med olika män.
Jag reagerade på när hon lugnt sa att hon gillar
män med stora kukar, eller när hon sa att hon tyck-
er det är bra att män objektifieras.
Det är bra när det sägs brutalt. Många män tycker
inte det är så farligt när kvinnor bedöms efter vilken
rumpa eller bröst de har men jag är ganska säker på
att mången män irriterar sig på en kvinna som säger
att hon gillar män med stora kukar. Det blir ju då en
och annan man som blir exkluderad.
Jag tror att vi alla skulle må bra av mindre objektifiering
men att Sjödin gör rätt som driver frågan till sin spets.
Jag tror också att hon kan må gott i sitt liv och att poly-
amorösa lever minsta lika gott som om man jämförde med
en grupp som lever i förhållande.
I den bästa av världar vore ju det polyamorösa att föredra.
Parförhållandet lever ju oftast på ett ägande av den andre
och den enda orsak till att man inte är otrogen är att man
inte själv vill bli bedragen.
Sjödin säger att hon vill att andra män inte bara skall tillåta
henne att vara med andra utan uppmana henne till det och
glädjas över detta. Åter låter det bra, men hur många har
kommit dit?
Själv har jag ju ett enklare val: höger eller vänster?
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: