leifsjoqvist

2013-07-03
02:25:00

svenskhet
SD har nu orerat länge nog om att invandrarna måste
assimileras och bli svenska. Däremot är de inte så bra
på att förklara hur detta skall gå till.
Vad måste de göra?
Skall de läsa svenska klassiker? Hur många svenska män
läser svenska klassiker?
Skall de lyssna på svensk musik? Skall de tvingas att lyssna
på svenska dansband eller skall de lyssna till Vilhelm Pettersson-
Berger?Hoola Bandola Band?
Skall de se svensk film? Vilka då? Göta kanal?Det sjunde inseglet?
Skall de tvingas se svensk teater?Hur många svenskar ser teater?
Skall de tvingas äta svensk husmanskost?
Skall de tvingas supa på midsommar? Supa till jul? Lida under påsk?
Skall de titta på svensk TV? Utanför SvT finns ju bara amerikansk TV.
Skall de tvingas att Lyssna till P1? Tror inte SD är så glada i P1.
Skall de tvingas läsa svenska tidningar?SD anser ju att all media utan-
för Avpixlat är med i den stora konspirationen mot SD.
Skall de tvingas att bli kristna?
 
Hur skall man omsätta detta i en praktik?
Vad göra med dem som vägrar?
 
Jag efterlyser ett program som talar om för mig vad jag måste
göra för att kunna kalla mig svensk.
Är den svenska överheten svensk?
Om Sverige av någon anledningen skulle förklara Norge i krig
hade jag strävar efter att solidarisera mig med norsk arbetarklass
före att slåss för svensk överklass.
 
Språket är det som förenar oss i det som är att vara svensk.
 
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: