leifsjoqvist

2013-06-27
12:59:36

Källkritik
Häromdagen släpptes nyheten att Han-Erik Sjöholm
hade spionerat på VPK för SÄPOS räkning.Nyheten
försvann snabbt och det mest pekar på att H-E S är
mytoman.
Frågan är varför inte detta upptäcktes innan man gick
ut med nyheten?
Frågan är varför inte SÄPO sa direkt att H-E S inte var
deras spion utan en vettvilling?
I vilket fall kan man i kommnetarer kring detta utläsa
att det i detta land finns ganska många som tycker
att spioneri på parlamentariska partier är ehlt i sin
ordning. Det är det verkligt obehagliga.
Rädslans kultur sprider sig. Fler efterfrågar negativa
friheter, skydd från allt som upplevs som farligt är vik-
tigare än att värna de positiva friheterna.
Det är som en tysk skrev efter Andra Världskriget.
Först tog man judar och jag tyckte det var illa men
jag sa inget, sedan tog de alla kommunister och jag
tyckte det var illa men sa inget, sedan tog de romer
och icke-tyskar och jag tyckte det var illa men sa ing-
et, så tog de liberaler och allt som inte samtyckte med
nazismen och jag tyckte det var illa men sa inget och
till slut en dag knackade det på dörren.
När det gäller vem som spionerar borde det idag vara all-
mänt känt att främmande makt inte har användning för
politiskt engagerade individer utan de inriktar sig på män-
niskor med makt och insyn.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: