leifsjoqvist

2013-03-02
00:46:34

EM i friidrott
Idag var jag med Brunnsboskolan till EM i Friidrott.
Det är ett jättelikt arrangemang dä man bundit ihop
Gothia Towes, Svenska Mässan och Scandinavium.
Dä föevisas en massa men inget fångar mitt intresse.
Jag tänker på månglarnas marknad utanför templet.
Tre saker tar jag med mig denna dag:
Varför tycker jag och har alltid tyckt att Mattias Sunneborn
är en obehaglig varelse? Jag fick vatten på min kvarn när
två kollegor oberoende av varandra under dagens föreläs-
ning av bl a Sunneborn uttryckte att han var just obehaglig.
Det andra var att jag funderade över varför de kvinnliga ut-
övarna hade minitrosor på sig medans männen oftast hade
byxor som gick till knäna.
Det tedje var att jag såg en massa atletiska utföanden idag.
Själv missade jag ett trappsteg och föll med hela min kropps-
tyngd öve vänster knä. Jag kan knappt gå. Detta hände på
samma arena.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: