leifsjoqvist

2013-05-03
13:14:45

Det blir bara sämre
Filmutbudet i Sverige bara krymper. Vi erbjuds nu nästan bara
amerikansk skit med stora budgetar. Det är inte sällan remakes
av annan gammal amerikansk skit eller serieproducerad skit.
Del 1,2,3,4,5,6.................................................................
Igår såg jag Last man standing. En standardrulle om en flyende
knarkkung och en amerikansk gammal hjälte i den lilla oansen-
liga staden. Arnold är gammal och konceptet antikt.
Det är fräsiga bilar och det skjuts till höger och vänster. Gamla
hederliga kulsputekanoner(gevär) delar folk på mitten. Arnold
dödar folk men alltid med glimten i ögat.
Filmen är som bild av ett USA i förfall. Nationen hotas och det
som kan rädda den är gamla sheriffer i den amerikanska byhålan.
Efter undrar jag vad det är jag tror att detta skall ge mig. Jag är
helt tom och något senare stiger en ilska inom mig att jag slös-
ar bort tid på absolut ingenting, eller ännu värre jag stöder ren
jävla skitunderhållning vars syfte är att konsolidera tanken på 
att så länge de amerikanska värdena styr världen lever vi i den
bästa av samma världar.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: