leifsjoqvist

2013-05-17
14:32:14

Hur det dagliga tänkandet förändras
Under massor av år närmare bestämt 46 år bestämdes mina
tankar av sex. Det första jag tänkte på när jag träffade en kvin-
na var hur det skulle vara att ha sex med henne. Om det blev
en slutsats att hon var knullbar visade jag intresse även för hen-
nes tankar. Mitt intresse var helt bestämt av graden av knullbar-
het.
Så hände något. Jag vet inte riktigt vad, men mitt intresse sjönk
undan. En tanke är att jag alltid velat ha sex utan förbindelse men
inte klarat av sex utan förbindelse. Till slut kanske min hjärna acc-
epterat att det är en omöjlig ekvation.
Det har sina fördelar. Jag tänker sällan på sex och det innebär ju
att jag kan tänka på annat, vilket är mer utvecklade, då ett idisslan-
de tänk på sex knappast ger någonting annat än frustration.
Jag umgås också med alla kvinnor på samma sätt som jag umgås
med män. Jag bedömer dem utifrån deras handlingar, deras empa-
tiska förmåga, deras intellektualitet, deras solidaritet och inte vilken
sexuell kapacitet de kan tänkas ha.
Det kan ju tyckas vara bra. Men det är samtidigt lite tråkigt.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: