leifsjoqvist

2013-05-29
14:09:05

sockerberoende
I augusti förra kom jag till vägs ände med att inget
göra åt de symtom jag bar. Jag cyklade hem till min
mor och tog ett blodsockerprov.Värdena skall vara
runt 4 på morgonen och runt 6 på kvällen. Jag hade
25,3.
Så jag for till läkaren och fick min dom. Diabetes 2.
Sedan dess har jag slutat äta socker. Det har gått
över förväntan. Jag har fått ner mina värden till nor-
mala. Jag äter tre tabletter om dagen.
Jag får tänka mig för innan jag köper mat men det
är inte längre något problem.
Jag har gått ner 15 kilo och det nästan enbart på att
jag slutat äta godis och sött.
Dock, som i natt, drömmer jag om att äta sött. Inatt
svalde jag tre danska wienerbröd och det var så verk-
ligt att jag hade sylt- och glasyrsmak i munnen när
jag vaknade.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: