leifsjoqvist

2013-11-14
10:52:32

Diabetesdagen
Idag är den stora diabetesdagen. Jag vet inte om
man skall fira det. 350000 svenskar har idag dia-
betes. I P1 Morgon pratade Aftonbladets journalist
Ann Fernholm om LCHF-kost kan reducera många
av diabetssjuka symptom och i många fall göra dem
oberoende av medicin.
Jag var på kontroll idag och alla värden var bra. Ja,
mer än bra. Min kära distrikssköterska sa att om alla
patieneter var som jag skulle hon bli arbetslös.
Jag är ganska noggrann med vad jag äter dock är jag
ingen mattaliban. Jag äter bröd, mycket bröd. Jag äter
pasta och ris. Det jag avstår är socker.
Ibland när jag går och handlar och ser en påse med en
särskild godisblandning eller vingummi kan jag få absit-
nensreaktion värdig en heroinist. Det är märkligt att allt
detta som skadar kroppen kan ha en så stark kraft som
driver oss att ändå bruka det. För mig är detta ett bevis
för att Gud inte existerar. Skulle han ändå existera mås-
te ju vår skapare var en pervers djävel.
Kommentera inlägget här:
Namn: Kom ihåg mig?
Mailadress:  
Bloggadress:  
Kommentar: